Bloghttp://cuvala.blog.sme.sk/rssblog.sme.skblog@sme.skskV detailoch je rozdiel, hľadajme ich. (cuvala) Nedávno sme išli na MS telesne postihnutých atlétov do novozélandského Christchurch (áno presne tam, kde bolo zemetrasenie, ...vrátili sme sa chvalabohu o 20 dní pred ním). Naši atléti sa poctivo pripravovali a našou úlohou im bolo odporučiť, čo možno najlepšiu stratégiu tréningového vyladenia tak, aby ich výkon neovplyvnila dlhá cesta a časový posun (cesta na Nový Zéland s troma prestupmi trvala 36 hodín a počas letu sme prešli 11 časovými pásmami).Sat, 19 Mar 2011 18:15:26 +0100http://cuvala.blog.sme.sk/c/259949/V-detailoch-je-rozdiel-hladajme-ich.html?ref=rssSilový tréning v hypoxickom prostredí (cuvala)Posledných zhruba 10 rokov prebiehali výskumy ohľadom silového tréningu v hypoxickom prostredí. Počas nich sa zistilo, že lokálna hypoxia môže zvýšiť svalovú hypertrofiu i svalovú silu. Tento druh tréningu sa nazýva ako „kaatsu tréning“ a bol výsledkom prakticko-vedeckej činnosti Yoshiakiho Sata, ktorý ho vynašiel. Tréning je prevádzaný tak, že svalu ktorý chceme trénovať, zamedzíme prísun kyslíka (zaškrtíme ho) a potom ho veľmi ľahkým odporom zaťažujeme. Ako veľkým, s akým počtom opakovaní, sérií a odpočinku je prísne individuálne (pre lepšiu orientáciu si prečítaj knihu Kaatsu training, 2005).Thu, 17 Mar 2011 21:02:11 +0100http://cuvala.blog.sme.sk/c/259762/Silovy-trening-v-hypoxickom-prostredi.html?ref=rss